Сьогодні в Карпатському національному університеті імені Василя Стефаника відбулося чергове засідання Вченої ради.
Під час засідання було розглянуто низку питань згідно з порядком денним. Зокрема, про підсумки вступної кампанії 2025 року, її основні тенденції та перспективи подальшого розвитку доповів в.о. ректора КНУ імені Василя Стефаника професор Ігор Цепенда.
Він відзначив стабільно високий рівень довіри абітурієнтів до університету, зростання кількості вступників на престижні спеціальності, активну участь факультетів у профорієнтаційних заходах та підкреслив, що ефективна комунікація з майбутніми студентами, розширення міжнародних освітніх програм і розвиток сучасної навчальної інфраструктури залишаються серед пріоритетних напрямів діяльності університету.
В обговоренні звіту ректора щодо вступної кампанії-2025 взяли участь декани факультету іноземних мов та туризму Наталія Яцків та Володимир Великочий, а також директор коледжу КНУВС Юрій Москаленко. Вони на прикладі власних підрозділів провели аналіз діяльності на всіх етапах вступу і надали свої пропозиції щодо посилення слабких місць у подальшій роботі.
У свою чергу, директорка Навчально-наукового центру професійної кар’єри та освіти впродовж життя доцентка Галина Волощук і заступниця відповідального секретаря Приймальної комісії доцентка Неля Долинко представили колективу план профорієнтаційної роботи на 2025–2026 навчальний рік та заходи з підготовки до вступної кампанії 2026 року.
Галина Волощук представила стратегічне бачення роботи системи профорієнтації, а Неля Долинко ознайомила присутніх із проєктом «Карʼєрний трек вступника».
Під час своїх виступів вони особливо наголосили, що профорієнтаційна діяльність є важливою складовою щоденної роботи університету, адже саме вона формує усвідомлений вибір професії, сприяє ранньому залученню молоді до наукової, творчої та громадської активності.
«Сьогодні ми представляємо план профорієнтаційної роботи Карпатського університету імені Василя Стефаника на 2026 рік. Це не просто набір заходів, а цілісна стратегічна система, що поєднує аналітику, комунікації, кар’єрне консультування і взаємодію зі школами. Хочу відзначити, що концепція цієї стратегії була розроблена та запропонована членкинею Наглядової ради університету Яною Стадільною, яка є авторкою ідеї побудови сучасної системи профорієнтації», — наголосила Галина Волощук, додавши, що система має працювати як єдиний злагоджений механізм, у якому кожна людина розуміє свою ділянку роботи, свою взаємодію з іншими, свої конкретні задачі й цілі.
Також вона відзначила, що сьогодні між факультетами існує здорове змагання за вступника: «І це правильно. Але воно не повинно перетворюватися на внутрішню конкуренцію — лише на конкуренцію за якість, креативність і результат».
В оновлені стратегії профорієнтації закладено нові підходи: профорієнтація розглядається як безперервний кар’єрний шлях, використовуємо аналітику й соціологію для планування та активно залучаємо бізнес і міжнародних партнерів до спільних ініціатив.
Очікуваний ефект — підвищення довіри до нашого університету серед школярів і батьків, посилення іміджу університету як простору можливостей та формування сталої спільноти випускників.
Для реалізації стратегії розроблено чітку архітектуру системи: Центр навігації освіти (ЦНО) — команда Галини Волощук (координатори з профорієнтації факультетів, студенти-амбасадори, контент-менеджмент, івент-менеджмент, шкільний координатор) та Приймальна комісія (ПК) з усіма складовими елементами роботи та новим проєктом «Кар’єрний трек вступника» під координацією Нелі Долинко (карʼєрні консультанти, менеджер з роботодавців і випускників, менеджер зі вступу).
Така модель забезпечить синхронізацію профорієнтаційних процесів і дозволить уникнути дублювань.

